Premieră mondială pentru industria auto: ce a realizat Fiat

de: Andrei Tilimpea
20 12. 2022

Fiat a făcut istorie prin deschiderea primului dealer de mașini în metavers din lume, în semn de cum ar putea arăta showroom-urile digitale în viitor.

Dezvoltat în parteneriat cu Touchcast și Microsoft, magazinul Fiat Metaverse s-a lansat în Italia pentru a vinde ediția limitată 500 La Prima by Bocelli.

Serviciul le permite clienților să cerceteze, să configureze și chiar să finalizeze următoarea lor achiziție de mașini, recreând senzația unui showroom din confortul casei lor.

Nu necesită utilizarea unui set de căști VR, avatare sau hardware scump, iar marca italiană speră să adauge întreaga gamă 500 pe platformă la sfârșitul acestei luni.

Apoi, până la sfârșitul trimestrului I 2023, serviciul se va lansa în afara Italiei, cu alte modele adăugate în timp util.

Cum funcționează?

Fiat spune că magazinul Metaverse poate „transporta instantaneu clientul în interiorul unei mașini”.

Odată ajuns acolo, utilizatorii sunt întâmpinați de un Geniu al Produsului – o persoană reală – care le arată mașina folosind imagini în format de 360 de grade.

Clientul este apoi capabil să învețe despre tehnologia mașinii și să pună orice întrebare despre electrificare, reîncărcare și specificații.

De asemenea, ei pot analiza îndeaproape modul în care funcționează sistemul de infotainment și modul în care funcționează diferitele moduri de conducere și de încărcare EV.

O altă caracteristică le permite să specifice mașina pe care o doresc selectând caroseria, culoarea, interiorul, înainte de a vedea acele schimbări în timp real.

Product Genius este disponibil de luni până vineri de la 9:00 la 20:00 și sâmbătă de la 10:00 până la 18:00.

Olivier Francois, CEO Fiat și Global Stellantis CMO, a declarat: „La Fiat suntem din nou lideri în a oferi clienților noștri o experiență de brand inovatoare și fără stres.

„În stilul pur Fiat, Metaverse Store este primul de acest fel din sectorul auto. Este o experiență magică: o călătorie captivantă condusă de oameni în lumea Fiat.

„Este simplu și ușor de utilizat, urmărind ideea de „tech it easy” și accesibil pentru toată lumea, datorită tehnologiei sale.

„Pe scurt, este modul nostru de a face ca experiența clienților noștri să fie personalizată datorită interacțiunii cu o persoană și chiar mai simplă, ceea ce este în conformitate cu misiunea noastră socială de a satisface nevoia actuală a oamenilor de o viață simplificată.

„Pentru prima dată, clienții noștri vor putea explora și cumpăra 500 La Prima by Bocelli din confortul casei lor, datorită unui proces asistat de om, instantaneu, realist și fără stres.”